Som učiteľka informatiky a katolíckeho náboženstva, dobrovoľníčka v treťom sektore a roky som pôsobila aj v oblasti neformálneho vzdelávania mládeže. Už pár rokov som aktívnou členkou komunity Microsoft Innovative Educator (MIE) – MIE Expert, a tiež dlhodobo spolupracujem v programoch a projektoch Junior Achievement Slovensko.
V rámci lektorovania sa prioritne venujem témam digitálnej bezpečnosti, digitalizácie školstva, wellbeingu a syndrómu vyhorenia.
Som v prvom rade človek, ktorý rád pracuje s ľuďmi, ktorí chcú na sebe pracovať. Mám rada výzvy a inovatívnosť s víziou do budúcna. Rada búram stereotypy a zaužívané spôsoby, rada seba a ľudí vyrušujem z komfortnej zóny s cieľom posunúť sa. Neustále pracujem na sebe, aby som mohla odburávať svoje nedostatky, a preto sa sama nechám koučovať, aby som mohla rásť a zdokonaľovať sa.
V oblasti mentoringu chcem ponúknuť seba a svoje dary. Byť tu pre druhého, počúvať, sprevádzať, byť s mentorovaným na ceste ako partner, bez kritiky a odsúdenia. Lebo v každom z nás je dobro a priestor pre rast v každej oblasti, aj tej učiteľskej.
Vo svojej učiteľskej práci aplikujem vyučovanie zamerané na študenta, s cieľom stať sa pre deti vzťahovou osobou. Kombinujem osvedčené i netradičné metódy, snažím sa byť kreatívna, sledovať inovácie vo vzdelávaní a prinášať ich na hodiny. Mám rada nové, avšak primerané výzvy. Jednou z nich bolo pre mňa pridať sa k tímu novovzniknutého RCPU. Chcem byť súčinná pri zavádzaní novej kurikulárnej reformy v tomto regióne. V oblasti vzdelávania mám pripravené workshopy v témach Hodnotenie a Vyučovací štýl učiteľa.Tiež by som chcela sprevádzať kolegov prostredníctvom mentoringu. Ten si predstavujem ako spoločné kráčanie s človekom, ktorý je ochotný načúvať nielen mentorovi, ale predovšetkým sebe. Tak ako to vystihol Benjamin Disraeli:
„Najväčším dobrom, ktoré môžete urobiť pre druhého, je nielen podeliť sa s ním o svoje bohatstvo, ale odhaliť mu jeho vlastné.“
Vyštudovala som estetiku a slovenský jazyk a literatúru.
Počas mojej pedagogickej praxe som učila deti všetkých vekových kategórií základnej aj strednej školy. V minulosti som bola vychovávateľkou v školskom klube aj pedagogickou asistentkou. Táto cenná skúsenosť ma naučila, že každý žiak a učiteľ má svoj príbeh, prežívanie, individuálne potreby aj potenciál a dary, ktoré sú súčasťou jeho
pestrej osobnosti. Škola pritom môže byť miestom prijatia, rešpektu, podpory a osobného rastu, ale
aj priestorom, kde sa zaujímame jeden o druhého a kde sa žiak aj učiteľ môže cítiť dobre. Ako mentorka chcem sprevádzať učiteľov pri hľadaní ich osobného potenciálu a pri ich profesionálnom raste v bezpečnom prostredí, kde sa nehľadajú chyby, ale ponúka sa iný uhol pohľadu a podpora.
V školstve sa pohybujem 7. rok. Popri učení detí z MRK som pôsobil aj v organizáciách inTYMYta a Teach, ktoré mi dali príležitosť pracovať na projektoch, ktoré prinášajú moderné prístupy do tried a posúvajú hranice klasického vyučovania. V rámci týchto organizácií som sa zameriaval na inovácie vo vzdelávaní a tvorbu prostredia, kde sa žiaci cítia bezpečne a motivovane. Počas mojej praxe som si vyskúšal mentoring z obidvoch pozícií: ako mentor a hlavne ako mentorovaný. Pomohlo mi to k rýchlejšiemu pochopeniu mojich silných stránok a uvedomeniu si, kde je môj priestor na rast.
Na základe osobnej skúsenosti som sa prihlásil na pozíciu mentora pre RCPU, lebo verím, že mentoring na školách poskytuje učiteľom dôležitú podporu a pomáha im prekonávať výzvy, získavať nové perspektívy a osviežiť si prax. Verím, že práve cez otvorenú a dôvernú atmosféru môžeme budovať silné vzdelávacie komunity.
Týmto citátom sa riadim už niekoľko rokov vo svojej pedagogickej praxi, pri vzdelávaní žiakov na ZŠ Podsadek v Starej Ľubovni. Externe pracujem v ZUŠ v Starej Ľubovni, kde pracujem tiež so žiakmi z MRK. Mojou srdcovkou je mnou založený hudobno- divadelný súbor ArtRoma, v ktorom naši žiaci pracujú v rámci mimoškolských aktivít.
Ako mentorka RCPU vnímam svoju rolu predovšetkým ako sprievodcu a priateľa pre učiteľov, ktorí čelia pochybnostiam pri zavádzaní nových prístupov do vzdelávania. Chcem im byť oporou v momentoch, keď sa cítia neistými a pomôcť im uvedomiť si, že práve oni sú tí, ktorí majú obrovský potenciál vplývať pozitívne na svojich žiakov.
Verím, že ako učiteľka z praxe prinášam skúsenosti priamo z terénu. Rozumiem každodenným výzvam, ktorým učitelia musia čelia. Chcem, aby učitelia vedeli, že nie sú na tejto ceste sami. Rada by som ich podporila, zodpovedala ich otázky, prípadne ponúkla praktické riešenia aplikovateľné v bežnom školskom prostredí.
Som presvedčená, že každý učiteľ má potenciál byť skvelým mentorom pre svojich žiakov a mojou výzvou je byť tým mentorom, ktorý pomôže učiteľom tento ich potenciál naplno rozvinúť.
Mojimi predmetmi sú angličtina a dejepis. Niekoľko rokov som učil oba na základnej škole od 1. až po 9.ročník. V súčasnosti manažujem krúžky v centre voľného času. Prinášame deťom klasické krúžky (šach, angličtina, výtvarná..), ale aj netradičné (varenie, sebaobrana, canisterapia...)
Dlhodobo sa pohybujem v priestore neformálneho vzdelávania vďaka dobrovoľníčeniu v skautingu. Tam som organizoval stretnutia a akcie pre deti, ale aj pracoval s dobrovoľníkmi, či komunikoval s rodičmi a partnermi.
V RCPU chcem využiť svoje skúsenosti a pomôcť učiteľom rásť v ich profesii. Vďaka tomu ich žiaci budú mať kvalitnejšie hodiny a spoločne spravíme tento svet lepším.
Som tu pre druhých ako absolvent Elektrotechnickej fakulty TUKE, pedagóg, technik, programátor, informatik, eTwinner, lektor či mentor. Obľubujem projektové vyučovanie, pri ktorom žiaci riešia autentické problémy zo života a sú vystavení výzvam, komunikácii a tímovej spolupráci založenej na rovesníckom učení sa zábavnou a zrozumiteľnou formou. Rada otváram dvere, zaháňam strach, podporujem zvedavosť, tvorivosť, kritické myslenie a chyby chápem ako príležitosť pre učenie a ďalšie napredovanie. Baví ma pomáhať iným prekonávať prekážky, stať sa lepšími a veriť si.
Motto: „Ako učiteľ ti môžem otvoriť dvere, ale vstúpiť do nich musíš ty sám“ charakterizuje moje presvedčenie, že každý z nás je jedinečný, má svoju hodnotu a môže sa stať úspešným, ak chce.
V úlohe mentora ponúkam vybudovanie rovnocenného vzťahu založenom na dôvere, vzájomnej úcte, rešpektujúcom prijatí smerujúcom k zdravému sebavedomiu a túžbe nezostať stáť na mieste, ale vykročiť..